Onze diensten

Onze diensten

Accountancy

Voor alle dienstverlening op het gebied van accountancy kunt u bij ons terecht:

  • samenstellen en beoordelen van jaarrekeningen
  • tussentijdse rapportages
  • begrotingen
  • administratieve organisatie en interne controle
  • advisering inzake subsidies
  • adviezen op het gebied van financiële verslaglegging
  • advisering en begeleiding in automatisering
  • opzetten van budgetterings- en kostprijssystemen
  • rentabiliteitsonderzoeken
  • analyse van resultaatontwikkeling
  • verzorgen van accountantsverklaring

 

Administratieve dienstverlening

Wij kunnen voor u diverse administratieve taken verzorgen:
 

  • inrichten van administraties
  • beoordelen van administraties op hun doelmatigheid en functioneren
  • verwerken van financiële administraties
  • tussentijdse rapportages, per maand, kwartaal of halfjaar opstellen
  • opstellen van aangiften omzetbelasting
  • administratieve ondersteuning ( bijvoorbeeld bij uitvallen van eigen personeel )

Fiscale dienstverlening

Met allerlei belastingregels zijn wij bekend, zodat wij de uiteindelijke resultaten wél leuker voor u kunnen maken:
 

  • inkomstenbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • omzetbelasting
  • advisering inzake (her)structurering van ondernemingen met de fiscale gevolgen
  • loonheffingen en sociale verzekeringen
  • successie- en schenkingsrecht
  • fiscaal juridische vraagstukken
  • fiscale aspecten van vermogensbeheer

 

Salarisverwerking

Salarisverwerking is meer dan alleen het berekenen van het bruto/nettoloon. Bij salarisverwerking krijgt u te maken met onder meer loonheffingen, sociale verzekeringen, arbeidsrecht en verzuimproblematiek. Het verlonen is een maandelijks terugkerend proces waarbij kwaliteit en continuïteit van groot belang zijn.

Op onderstaande gebieden kunnen wij u uitstekend van dienst zijn:

 

  • verzorgen van de salarisadministratie
  • aangiftes loonheffingen
  • sociale verzekeringen
  • arbeidsrecht

Begeleiding bij iedere ondernemingsfase

Ondernemen is keuzes maken. Keuzes die bij elke ondernemersfase gemaakt dienen te worden en een gedegen kennis van zaken vergen. Om verantwoorde beslissingen te kunnen nemen, zoekt u de juiste balans tussen persoonlijke, zakelijke, emotionele en rationele afwegingen. Wij helpen u bij het maken van de juiste keuze. Complexe wet- en regelgeving verwoorden wij op een heldere manier, waardoor hindernissen omslaan in kansen die u optimaal benut.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • begeleiding indien u een onderneming wilt starten (o.a. de rechtsvorm)
  • begeleiding wanneer u een doorstart en groei voor ogen heeft
  • begeleiding indien u kiest voor consolideren of innoveren
  • begeleiding bij bedrijfsbeëindiging, bedrijfsopvolging, fusie of overname

Personeel & Organisatie

Uiterst belangrijk voor uw bedrijf zijn uw medewerkers. Zij vormen uw belangrijkste 'kapitaal'. Wij adviseren u graag bij de organisatie van uw onderneming.

Wij bieden u ondersteuning op onderstaande terreinen:

 

  • personeelsbeleid
  • employee benefits (werknemersvoordelen)
  • begeleiding en ondersteuning van directie/medewerkers bij personeelsregelingen
  • begeleiding bij conflictsituaties en begeleiding van ontslagprocedures
  • werving en selectie
  • ondersteuning bij functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • vraagstukken betreffende (ziekte)verzuim (bijvoorbeeld in het kader van de Wet verbetering Poortwachter) en re-integratie
  • opstellen van personeelsadvertenties

Financiële planning

Financiële planning is een ruim begrip, maar kort samengevat kan het als volgt worden omschreven: het analyseren van uw huidige en toekomstige financiële situatie en aan de hand daarvan het formuleren en uitvoeren van korte- en (middel)lange termijndoelstellingen.

Een aantal aspecten van financiële planning:

 

  • sociale zekerheid en pensioenen
  • fiscale aspecten bij de estate planning
  • beleggen
  • inkomensplanning en vermogensbeheer
  • vermogen en eigen huis
  • huwelijkse voorwaarden en testament
  • fusie en overname

 

Procedures betreffende onze dienstverlening

Benieuwd wat voor voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via (038) 376 62 10 of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

MKB Nieuws

Eindejaarstips

(Her)investeren of toch nog niet?

 

Wanneer u nog een herinvesteringsreserve

heeft die dit jaar gebruikt

moet worden, zorg er dan voor dat

er nog dit jaar wordt geïnvesteerd

en voorkom dat u de reserve aan de

belastbare winst moet toevoegen.

Spreiden investeringen voor meer KIA

 

Het is bovendien zinvol om te bekijken

of u voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

(KIA) bepaalde investeringen

nog in 2018 moet doen of dat

u die beter kunt doorschuiven naar

2019. Het spreiden van investeringen

kan u meer KIA opleveren. Investeert

u tussen € 2.300 en € 56.642, dan krijgt

u hierover 28% KIA. U kunt voor een

totale investering tussen € 56.642 en

€ 104.891 een vast bedrag claimen

van € 15.863. Voor investeringen van

in totaal tussen € 104.891 en € 314.673

neemt dit vaste bedrag geleidelijk af.

Boven een investeringsbedrag van

€ 314.673 krijgt u geen KIA meer.

Spreiden van de investeringen over

2 jaren is dan dus altijd voordeliger. •

 

Desinvesteren of juist niet?

 

Heeft u voor uw investeringen

investeringsaftrek genoten? Voorkom

dan een desinvesteringsbijtelling.

 

U krijgt hiermee te maken als u voor

een bedrijfsmiddel investeringsaftrek

heeft geclaimd, maar u dit bedrijfsmiddel

verkoopt binnen vijf jaar na het

begin van het jaar, waarin u de aftrek

had geclaimd. Ook als u binnen die

termijn een handeling verricht die met

verkoop gelijk te stellen is - u brengt

bijvoorbeeld een bedrijfsmiddel over

naar uw privévermogen - krijgt u met

de desinvesteringsbijtelling te maken.

Check daarom altijd eerst de

investeringsdatum, voordat u tot

desinvesteren overgaat. Wellicht moet

u dat pas in 2019 doen. •