Onze organisatie

Onze organisatie

Ons kantoor

In 2000 zijn Kees Kuiken en dochter Ilse Kuiken gestart met Kuiken Accountancy. Inmiddels is ons bedrijf, gevestigd in IJsselmuiden, uitgegroeid tot een betrouwbare sparringpartner voor iedere MKB ondernemer. De omvang van ons kantoor houden we bewust kleinschalig. Zo weten we altijd wat er speelt bij onze klanten, en kunnen we op een persoonlijke, betrokken manier met al hun vragen omgaan. Dat past ons goed. Wij willen graag een kantoor zijn waar ondernemers zich direct welkom voelen. Waar vragen snel en correct worden beantwoord, in heldere taal.

 

Compleet dienstenpakket
Ondernemers kunnen bij Kuiken Accountancy terecht voor ondersteuning en advies op tal van bedrijfsfronten. Onze mensen zijn helemaal thuis in de financiële wereld. Die kennis en ervaring, gecombineerd met een uitgebreid netwerk, zorgen ervoor dat we een vrijwel compleet dienstenpakket aanbieden. Natuurlijk verlenen wij diensten op het gebied van accountancy, administratie en belastingtechnische aangelegenheden. Maar u kunt ons ook inschakelen voor bijvoorbeeld salarisverwerking, financiële planning en personeel & organisatie. 

Onze mensen

Dit is het team van Kuiken Accountancy:

 

Kees Kuiken 

Directeur

 

Ilse M. Kuiken AA
Accountant- Administratieconsulent

Belastingaccountant

Bert van 't Veld

Relatiebeheerder

Jolande Schinkel

Administratief medewerkster

José van den Berg

Office manager en salarisadministratie

 

Onze werkwijze

Als ondernemer heeft u het vrijwel alle dagen razend druk. Dat zult u als geen ander (h)erkennen. Bent u net bezig met een belangrijke klus, komt er weer wat tussendoor. Of u direct ‘even' een reactie wilt geven ... Op welk vakgebied het ook is: u lijkt overal verstand van te moeten hebben. Ondoenlijk, natuurlijk. Bovendien: u wilt die randzaken misschien wel helemaal niet op uw bord krijgen. U heeft de handen al vol genoeg aan uw eigen bedrijf.

Betrouwbare bondgenoot
Aan Kuiken Accountancy heeft u een betrouwbare bondgenoot voor al uw ondernemerszaken. Iemand die u open en persoonlijk tegemoet treedt. Ondersteuning nodig? Behoefte aan advies? Even telefonisch klankborden? Waar u ook mee worstelt: u kunt altijd op ons rekenen. Of het nu een omvangrijke klus betreft, of een spoedje tussendoor. Wij staan aan uw zijde, als ondernemer naast ondernemer. Het doel? U zo zorgeloos mogelijk laten ondernemen. Met rust, overzicht en de zekerheid dat uw zaken tot in detail zijn geregeld.


Waar kunt u ons voor inschakelen?
Alle voorkomende belastingaangiften, tussentijdse cijfers en rapportages (voorzien van tekst en uitleg), de jaarrekening, het ondernemingsplan, uw complete administratie, adviezen over mogelijke kostenbesparingen en het werven van nieuwe klanten, salarisverwerking, personeel & organisatie, subsidieaanvragen, waardebepalingen, bedrijfsopvolging- en overname, financiële planning ... Enzovoorts.

Lees meer over onze diensten.

Spreekuur voor ondernemers
Om startende ondernemers tegemoet te komen, hanteert Kuiken Accountancy een gereduceerd starterstarief. Daarnaast starten we binnenkort een spreekuur voor ondernemers, in de avonduren. Zo kunt u in een vaste, laagdrempelige setting direct uw vraagstukken bespreken. Voor onszelf is het tegelijkertijd een mooie manier om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen van onze klanten.

Waarom een accountant?

Een accountant is specialist op financieel-administratief gebied. Hij of zij verricht controles en kent alle fijne kneepjes van de belastingwetgeving. Dit maakt hem of haar tot dé adviseur en vertrouwens-persoon van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.

Wat doet een accountant precies?
De accountant verzamelt en controleert uw financiële informatie. Hij of zij bekijkt of de jaarrekening van uw bedrijf een juist en volledig beeld geeft van de financiële stand van zaken. Als dat het geval is, geeft de accountant een accountantsverklaring af.

Deze verklaring is interessant voor bijvoorbeeld aandeelhouders van uw bedrijf. Het geeft hen een duidelijk overzicht van hoe er het afgelopen jaar met hun geld is gewerkt. Maar ook als u krediet- en subsidieaanvragen doet bij een financiële instelling, is een accountantsverklaring vereist. In die verklaring zit ook direct het grote verschil tussen een administratiekantoor en een accountantskantoor: alleen een accountantskantoor heeft de bevoegdheid om een accountantsverklaring af te geven.

Duidelijk verhaal. Maar is een accountant niet met nog veel meer zaken bezig?
Ja! En dat brengt ons bij een andere (en misschien wel meest interessante) taak voor de accountant: het ondersteunen van de ondernemer bij het bepalen van beleid. De accountant geeft de financiële en fiscale consequenties van het beleid overzichtelijk weer. Voor u als ondernemer is die informatie heel belangrijk. U kunt beoordelen hoe uw bedrijf ervoor staat en of bijvoorbeeld een investering of nieuw ingeslagen koers verantwoord is.

En verder?
U kunt een accountant ook raadplegen bij financieel-administratieve adviesopdrachten, overnames, opvolging, start of beëindiging van uw bedrijf. Hij of zij voorziet u van fiscale, economische, sociale en juridische adviezen. Daarnaast kan een accountant bijvoorbeeld managementondersteuning of advisering bij automatiseringsvraagstukken geven.

Hoe houdt een accountant zijn vakkennis op peil?
Na afronding van de opleiding en het praktijkgedeelte is een accountant zeker niet klaar met studeren. Een accountant is verplicht om zijn of haar kennis jaarlijks up-to-date te houden. Ieder jaar moet de accountant een vastgesteld aantal PE-punten halen (PE staat voor Permanente Educatie).

De kracht van een sterk netwerk

Wetten en regels die bijna dagelijks lijken te veranderen. Een turbulente markt. Ontwikkelingen en trends. Allemaal zaken die u kopzorgen kunnen geven. En waarop u - het liefst gisteren - adequaat en snel moet antwoorden.

Van A tot Z
Kuiken Accountancy volgt die veranderingen op de voet. We willen u immers tijdig en correct kunnen adviseren als dat nodig blijkt. Een sterk netwerk is daarbij onontbeerlijk. We hebben de afgelopen jaren dan ook goede externe relaties opgebouwd met onder meer notarissen, advocaten en softwareleveranciers. Daarnaast werken we samen met grote, specialistische organisaties die al die verschillende takken van sport van a tot z beheersen.

Kuiken Accountancy is aangesloten bij:

  • de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA), die de kwaliteit van onze beroepsuitoefening bevordert en bewaakt
  • Extendum, dé brancheorganisatie voor accountantskantoren in het MKB


Deze lidmaatschappen verzekeren u ervan dat de kwaliteit van onze diensten blijvend is gewaarborgd. En dat wij u op vrijwel alle bedrijfsgebieden van dienst kunnen zijn. Zelfs voor zeer ingewikkelde ondernemersvraagstukken bent u bij ons aan het juiste adres.

MKB Nieuws

Eindejaarstips

(Her)investeren of toch nog niet?

 

Wanneer u nog een herinvesteringsreserve

heeft die dit jaar gebruikt

moet worden, zorg er dan voor dat

er nog dit jaar wordt geïnvesteerd

en voorkom dat u de reserve aan de

belastbare winst moet toevoegen.

Spreiden investeringen voor meer KIA

 

Het is bovendien zinvol om te bekijken

of u voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

(KIA) bepaalde investeringen

nog in 2018 moet doen of dat

u die beter kunt doorschuiven naar

2019. Het spreiden van investeringen

kan u meer KIA opleveren. Investeert

u tussen € 2.300 en € 56.642, dan krijgt

u hierover 28% KIA. U kunt voor een

totale investering tussen € 56.642 en

€ 104.891 een vast bedrag claimen

van € 15.863. Voor investeringen van

in totaal tussen € 104.891 en € 314.673

neemt dit vaste bedrag geleidelijk af.

Boven een investeringsbedrag van

€ 314.673 krijgt u geen KIA meer.

Spreiden van de investeringen over

2 jaren is dan dus altijd voordeliger. •

 

Desinvesteren of juist niet?

 

Heeft u voor uw investeringen

investeringsaftrek genoten? Voorkom

dan een desinvesteringsbijtelling.

 

U krijgt hiermee te maken als u voor

een bedrijfsmiddel investeringsaftrek

heeft geclaimd, maar u dit bedrijfsmiddel

verkoopt binnen vijf jaar na het

begin van het jaar, waarin u de aftrek

had geclaimd. Ook als u binnen die

termijn een handeling verricht die met

verkoop gelijk te stellen is - u brengt

bijvoorbeeld een bedrijfsmiddel over

naar uw privévermogen - krijgt u met

de desinvesteringsbijtelling te maken.

Check daarom altijd eerst de

investeringsdatum, voordat u tot

desinvesteren overgaat. Wellicht moet

u dat pas in 2019 doen. •