Contact

Adres

Kleiland 14a, 8271 RV, IJsselmuiden

Contact
Tel : (038) 376 62 10
Email : info@kuiken-acc.nl

KvK: 05067033

Openingstijden

maandag t/m vrijdag:
8.30 – 17:30
zaterdag en zondag: gesloten

Aangesloten bij:

Op verzoek kan ook buiten kantooruren afgesproken worden.

Neem hiervoor contact op met info@kuiken-acc.nl

Inleiding
Kuiken Accountancy staat voor kwaliteit. Dat dragen we graag uit. Binnen onze organisatie doen we er alles aan om die kwaliteit te waarborgen. Waar gewerkt wordt, worden echter fouten gemaakt en kunnen misverstanden ontstaan. Indien u ontevreden bent over één van onze medewerkers, over onze dienstverlening of wat voor aspect van onze organisatie dan ook, dan nodigen we u nadrukkelijk uit om ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Uw opmerkingen nemen wij zeer serieus en waar wenselijk zoeken we met u naar een passende oplossing.

Telefonisch oplossen klacht
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of in persoon) worden opgelost; wij verzoeken u daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak.
Als de klacht een bepaalde persoon betreft, heeft het de voorkeur dat u eerst probeert om met de betreffende persoon tot een oplossing te komen. Lukt dit niet of heeft u redenen om dit niet te willen, dan kunt u contact opnemen met Ilse Kuiken AA RB (mocht het haar functioneren betreffen, dan kunt u ook vragen naar Bert van ’t Veld).

Formele schriftelijke klachtenprocedure
Is uw probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich volgens u niet voor een gesprek, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via het formulier dat u hier kunt downloaden; u kunt het ingevulde formulier daarna verzenden ter attentie van de Ilse Kuiken AA RB ( is Ilse Kuiken AA RB zelf bij de kwestie betrokken, dan wordt u verzocht het formulier te zenden ter attentie van Bert van ’t Veld).

Overigens kunt u er ook voor kiezen om de klacht telefonisch door te geven aan één van onze medewerkers. Vermeld daarbij nadrukkelijk dat u de klacht wilt laten behandelen via de officiële klachtenprocedure. De medewerker zal dan het klachtenformulier tijdens het telefoongesprek invullen; u ontvangt hiervan twee kopieën. We verzoeken u één exemplaar ondertekend te retourneren.

Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: Mevrouw Kuiken (c.q. de heer van ’t Veld) zal uw klacht zo spoedig behandelen en met u en de andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het hem niet om binnen enkele dagen inhoudelijk te reageren, dan zal mevrouw Kuiken in ieder geval binnen enkele dagen de ontvangst van uw klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal zei ook contact met u opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kunt u mevrouw Kuiken om een nadere toelichting of verdere informatie vragen.
Doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen drie weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.

Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering zullen alle aspecten van de afhandeling van uw klacht worden vastgelegd. Uiteraard zal zorgvuldig en vertrouwelijk met de informatie worden omgegaan.
In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij professionele onafhankelijke instanties. Met het indienen van uw formele klacht wordt u daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen. Zoals bij ons gebruikelijk vragen wij hen voor geheimhouding te tekenen.

Tot slot: indien u een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en ons uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te voorkomen.

We hopen op een goede verdere relatie en samenwerking.

De directie van Kuiken Accountancy

De algemene voorwaarden van KUIKEN ACCOUNTANCY gevestigd te IJsselmuiden zijn gedeponeerd onder depotnummer: 1939 van algemene-voorwaarden Kuiken acc IJsselmuiden de KvK in Den Haag.

Download hier de algemene voorwaarden

Klik hier voor het privacybeleid

Klik hier voor het datalekkenprotocol

Klokkenluidersregeling 

Kuiken Accountancy BV hecht veel waarde aan een goede klachtenregeling. Gemelde klachten worden zorgvuldig en vertrouwelijk door ons afgehandeld. Hiermee samenhangend is Kuiken Accountancy BV van mening dat ook medewerkers en personen van buiten de organisatie de mogelijkheid moeten hebben om zonder gevaar voor hun rechtspositie vermeende onregelmatigheden aan de orde te stellen. Iemand die gebruik maakt van deze klokkenluidersregeling kan de melding anoniem neerleggen bij het onafhankelijke meldpunt van Kuiken Accountancy BV . Deze klokkenluidersregeling is niet bedoeld om ongenoegen te uiten inzake persoonlijke aangelegenheden zoals reguliere arbeidsvoorwaarden, arbeidsconflict situaties, etc. Dergelijke ongenoegen moeten eerst via de normale weg met de directe leidinggevende, leidinggevende in de lijn, HR of andere reguliere daarvoor aangewezen persoon besproken worden.

Melding en registratie

Een medewerker of een externe derde die meent dat er sprake is van (een vermoeden van) een onregelmatigheid kan een melding doen bij het onafhankelijk meldpunt, waarbij de privacy en anonimiteit van de melder wordt beschermd. Tenzij de melder toestemming geeft om zijn/haar identiteit bekend te maken.

De melding kan bij voorkeur via e-mail worden verstuurd naar Huis voor Klokkenluiders, Postbus 85680, 2508 CJ Den Haag; contact@huisvoorklokkenluiders.nl

Ook is het mogelijk om de melding per brief te verzenden naar het postadres van Kuiken Accountancy BV , t.a.v  Huis voor Klokkenluiders.

Ook is het mogelijk om de melding mondeling bij het onafhankelijke meldpunt te doen via de telefoon of andere spraakberichtsystemen, of op verzoek van de melder door middel van een gesprek op een (externe) locatie. Hiervoor kan contact opgenomen worden met Huis voor Klokkenluiders , 088-1331000.

Het onafhankelijk meldpunt zal na ontvangst van de melding deze registreren in een daarvoor ingericht register. De gegevens van een melding in het register worden vernietigd indien zij niet langer noodzakelijk zijn om te voldoen aan de eisen van de Wet Bescherming Klokkenluiders.

Binnen zeven dagen na ontvangst van de melding bevestigt het onafhankelijk meldpunt de ontvangst van de melding aan de melder. In deze bevestiging reikt het onafhankelijk meldpunt ook de procedure en termijn aan, die gevolgd gaan worden bij de behandeling van de melding.

Binnen maximaal drie maanden, na verzending van de ontvangstbevestiging, krijgt de melder informatie over de beoordeling en eventuele opvolging van de melding. In de bijzondere situatie dat dit bericht niet binnen maximaal drie maanden kan worden gedaan, laat het onafhankelijk meldpunt dit aan de melder weten. Het onafhankelijk meldpunt geeft daarbij tevens aan binnen welke termijn de afhandeling alsnog zal plaatsvinden.

Afhandeling melding

Het onafhankelijk meldpunt geeft de melding direct door aan de directie (eventueel anoniem) en het onafhankelijk onderzoekspunt van Kuiken Accountancy BV. Het onafhankelijk meldpunt informeert de melder hierover. Huis voor Klokkenluiders  fungeert als onafhankelijk onderzoekspunt.

Direct na ontvangst van de melding start het onafhankelijk onderzoekspunt een onderzoek naar de (vermeende) onregelmatigheid.

Het onafhankelijk onderzoekspunt is bevoegd om extern (juridisch) advies in te winnen wanneer het dit nodig acht.

Het onafhankelijk onderzoekspunt rapporteert zijn bevindingen schriftelijk aan de directie. Dit rapport bevat eveneens een advies over eventueel door de directie te nemen maatregelen.

Op het moment dat de directie van het advies wil afwijken, bespreekt zij dit met het onafhankelijk onderzoekspunt.

Wanneer de melding het onafhankelijk onderzoekspunt zelf betreft, zal de directie een onderzoek naar de (vermeende) onregelmatigheid (laten) starten.

Geheimhouding en bescherming

De melding vindt plaats onder volledige geheimhouding en vertrouwelijkheid van de identiteit van de melder.

De directie van Kuiken Accountancy BV garandeert dat meldingen aan het onafhankelijk meldpunt op grond van deze klokkenluidersregeling, op geen enkele wijze van (negatieve) invloed zijn op het functioneren of de carrièremogelijkheden van de medewerker binnen Kuiken Accountancy BV .

Wanneer de melder de melding rechtstreeks of via derden in de publiciteit brengt, kan dit de melder worden aangerekend door Kuiken Accountancy BV tenzij de melder redelijke gronden heeft om aan te nemen dat de gemelde informatie over het vermoeden van een misstand op het moment van de openbaarmaking juist is en voorafgaand aan de openbaarmaking een melding heeft gedaan:

–           bij de werkgever en een bevoegde autoriteit of een bestuursorgaan, dienst of andere bevoegde instantie als bedoeld in artikel 2j Wet bescherming klokkenluiders, of

–           rechtstreeks bij een bevoegde autoriteit of een bestuursorgaan, dienst of andere bevoegde instantie als bedoeld in artikel 2j Wet bescherming klokkenluiders, en

–           de melder op basis van de informatie, bedoeld in artikel 2e, tweede lid, onderdeel b, dan wel artikel 2k, eerste lid van de Wet bescherming klokkenluiders, redelijke gronden heeft om aan te nemen dat het onderzoek onvoldoende voortgang heeft.

En tenzij de melder redelijke gronden heeft om aan te nemen dat:

–           de misstand een dreigend of reëel gevaar kan zijn voor het algemeen belang;

–           een risico bestaat op benadeling bij melding aan een bevoegde autoriteit of een andere bevoegde instantie, of

–           het niet waarschijnlijk is dat de misstand doeltreffend wordt verholpen.

Voorafgaand aan een melding heeft de melder de mogelijkheid om een adviseur in vertrouwen te raadplegen over een vermoeden van een misstand.

De melder kan hiervoor terecht bij de (externe) vertrouwenspersoon  G. de Vries, welke namens Extendum B.V. als waarnemer beschikbaar is, middels g.devries@extendum.nl. of telefonisch 06 13 54 30 85.

Kuiken Accountancy BV 

IJsselmuiden, 01-01-2024